Vijesti

8 znakova da vašoj komunalnoj tvrtki treba softver za naplatu potraživanja

Naplata duga je komplicirana igra. U komunalnom se sektoru također događa da postoji problem imidža. Globalna zabrinutost oko cijena energije i dalje raste, a komunalna poduzeća smatraju se negativcima u situaciji koju ne mogu kontrolirati.

Ne pomaže ni to što je tijekom zadnjih pet godina došlo do porasta nepodmirenih dugova unutar energetskih tvrtki za 60%, a kod vodoopskrbnih sustava za 44%.

Banke imaju neusporedivo uigraniji posao u vraćanju duga, dok se komunalna poduzeća suočavaju s nekim jedinstvenim izazovima. Ipak, rješenja za ove izazove mogla bi se uskladiti s postojećom praksom bankarskog sektora. Jedan od pristupačnijih i najmanje disruptivnih postupaka namirenja dugovanja je učinkovita upotreba centraliziranog softvera za naplatu potraživanja.

No, koje signale bi kompanije trebale prepoznati kako bi  stavile naglasak na kohezivan, siguran i učinkovit pristup?

1. Nemate jasno definiranu strategiju

Jednostavno rečeno, ako vaša naplata računa ne ostvaruje prihod i previše kupaca kasni sa plaćanjima, nešto se mora promijeniti. Da bi komunalna poduzeća prikupila više prihoda od postojećeg poslovanja, trebaju poboljšati svoje postupke naplate potraživanja. Korištenjem mogućnosti softvera za naplatu potraživanja mogu testirati različite strategije, a da ne propuste odabrati najbolju strategiju koja djeluje kao savršen pristup određenom portfelju dužnika.

Sposobnost testiranja, mjerenja i pročišćavanja strategije jedna je od glavnih prednosti svakog centraliziranog softverskog paketa. Omogućuje korisnicima brzo mijenjanje sustava tijekom rada bez većih poremećaja. Te će promjene imati i domino utjecaj na ostatak tog sustava.

2. Loše organizirani podaci

Donedavno je bilo uobičajeno da se sve strategije naplate temelje na nekoliko zbunjujućih i nepotrebno isprepletenih Excel proračunskih tablica, kakva je tehnologija bila dostupna u to vrijeme. Međutim, ideja da se pomoću obične Excel proračunske tablice prati evidencija vrijednih podataka koje koristi prosječna komunalna tvrtka nalik je korištenju parnog stroja za napajanje modernih brzih vlakova.

Softver za proračunske tablice, kao što je Excel, jednostavno nije dizajniran da izdrži razinu složenosti koja dolazi sa naplatom komunalnog duga – a kad se stavi pod preveliko opterećenje, može se srušiti, što bi moglo izazvati katastrofu u procesu naplate potraživanja. Softver za specijalizirane naplate duga apsolutna je potreba za ove tvrtke, jer su svi dokumenti, podaci i uvidi pohranjeni u jednom centraliziranom sustavu koji vam omogućuje brzo i pouzdano upravljanje dugovima i brzo prepoznavanje kreditnih rizika.

3. Ne možete pratiti evidenciju o kontaktima

Bez pouzdanog sustava, lako je zaboraviti ažurirati podatke o kupcima i kao rezultat toga izgubiti se u praćenju dugovanja. Da bi operacija naplate nesmetano funkcionirala, podatke o kontaktima (imena, adrese, telefonske brojeve, adrese e-pošte itd.) potrebno je stalno ažurirati. S obzirom da udio najmoprimaca posljednjih godina raste, ljudi će se također češće seliti, što znači da će podaci o kupcima brže zastarjeti. Za komunalna poduzeća koja imaju nevjerojatno raznoliku korisničku bazu i pružaju usluge bez kojih ljudi doslovno ne mogu živjeti, to bi trebalo predstavljati veliku zabrinutost.

Softver za naplatu dugova pokreće provjere u redovitim intervalima kako bi se osiguralo ažuriranje podataka o klijentima i svladavanje svih prepreka za otplatu. Konačno, što više znate o svojim kupcima, to će vaša naplata biti uspješnija, a softver za naplatu duga izvrstan je način da s većom jasnoćom i učinkovitošću upoznate svoje kupce i njihove promjenjive navike.

4. Ocjena kupca nije dosljedna

Sofisticirani softver za naplatu duga omogućuje upotrebu pojednostavljenih operacija u svakoj fazi ciklusa naplate. Što više podataka i napredne inteligencije tvrtka može prikupiti od svojih kupaca, to će softver biti snažniji.

Ocjenjivanje rizika kupca važan je dio te aktivnosti, a softver za naplatu olakšava dodjeljivanje bodova na temelju zapisa o plaćanju računa, tako da se bodovi mogu dodavati ili uklanjati kada naplata izostane. Ovi rezultati mogu se upotrijebiti za preispitivanje rizika od nepodmirenja obveza i očuvanje odnosa s kupcima.

5. Ne natječete se s novim „igračima“ na tržištu

Zelena energija je možda trenutno najveći disruptivni element u komunalnom sektoru. Internet Banke (ili „Neobanks“) daleko su ispred igre ovdje kada je u pitanju ekološki prihvatljiva praksa, a tradicionalne banke moraju se prilagoditi standardima koje postavljaju novi igrači ako žele izbjeći izumiranje.

Tržište se mijenja, s tim da su obnovljivi izvori energije trebali predstavljati 20% energije koja se troši u EU do 2020. godine. Tvrtke za zelenu energiju nisu opterećene starim naslijeđenim sustavima i zastarjelim idejama koje zadiru u mnoge tradicionalne komunalne tvrtke i kao rezultat toga su brže. Razmislite o korištenju softvera za naplatu kako biste organizirali naplatu potraživanja, promišljali o strategijama za naplatu i stvorili nove taktike koje se mogu izravno natjecati s novim igračima u okruženju.

6. Vaše strategije nisu usredotočene na kupca

Kupci su žila kucavica poslovanja, a troškovi za stjecanje novih kupaca posebno su visoki na prenapučenom tržištu komunalnih usluga. Kako bi se zadržali postojeći kupci i privukli novi, potrebno je uspostaviti prakse usmjerene na kupca u svakoj fazi ciklusa naplate. Ovo uključuje korištenje društvenih medija da biste ostali u stalnom kontaktu sa svojim kupcima i pobrinuli se da odgovorite na upite prije nego što postanu pritužbe.

Naravno, praćenje promjena ocjena rizika, osobnih podataka i statusa može biti zbunjujuće bez odgovarajućeg sustava. Specijalizirani softver za naplatu koji pruža podatke, uvid i jednostavnu upotrebu mogao bi biti tajno oružje komunalnih poduzeća u održavanju odnosa s kupcima.

7. Kupci vas optužuju da niste ljubazni

Unatoč porastu reguliranijih agencija za naplatu, otpisi i nepodmireni dugovi su u porastu: GoCompare je otkrio da 1,4 milijuna ljudi u Velikoj Britaniji ima nepodmirene dugove za komunalne usluge. Samo 11% ovih dužnika kontaktiralo je svog dobavljača, a čak 16% smatra da je tvrtka nije uviđavna za njihovo stanje. U međuvremenu, 15% potrošača izjavilo je da imaju pritisak da otplate zaostala potraživanja od strane komunalnih poduzeća.

To stvara napeti odnos između dobavljača i potrošača i stavlja prvog u težak položaj u kojem, ako loše djeluje, može gurnuti kupca u otvorene ruke konkurenta. Da biste ublažili taj rizik, korištenje softvera za naplatu duga i rješenja za samo-usluživanje, gdje se kupcima nudi veća kontrola nad vlastitim računima, pomoći će vašoj tvrtki da izgleda transparentnije i simpatičnije.

8. Digitalna transformacija važan je dio vaše strategije razvoja

Digitalna transformacija trebala bi biti dio strategije razvoja modernog komunalnog poduzeća. Međutim, nije jednostavno ostvariti digitalnu transformaciju ako niste voljni uložiti dodatni napor. Ako ne možete brzo i lako izmijeniti parametre svog postojećeg sustava za naplatu potraživanja bez IT-a ili dobavljača softvera, tada je vrijeme za promjene i odabir transparentnog i fleksibilnog sustava.

U softverskim rješenjima za naplatu dugova, poput EXUS Financial Suite-a (EFS), moguće je brzo izvršiti promjene pomoću jednostavnog drag and drop, a to znači i veću fleksibilnost u prilagodbi na promjene koje svijet fintech-a katalizira u svijet korisnosti. Digitalna transformacija znači transformaciju odozgo prema dolje, a naplata je središnji stup svakog komunalnog poduzeća. Pa, koje je bolje mjesto za početak putovanja putem digitalne transformacije?

Počnite s putovanjem danas

Tehnologija nije jedini način da se naplata potraživanja poboljša i pojednostavni – ključna je i dobra strategija naplate. Pravi alati svakako pomažu, a moćan i fleksibilan alat poput softvera EFS Collections može biti neprocjenjiv komad slagalice.

Prema Stephenu Tebbettu, direktoru PwC working capital tima: „Ako se komunalne tvrtke uspješno nose s izazovom lošeg dugovanja, moraju uložiti u visokotehnološki i prilagođeni pristup naplati potraživanja – potez koji će ne samo donijeti puno bolji povrat, već ojačati odnose s kupcima i povećati povjerenje sudionika. “

To znači koristiti više kanalnu strategiju koja prepoznaje različitu dinamiku korisnika i reagira najefikasnijom komunikacijskom metodom – od SMS-a i e-pošte za tehnološki napredne do terenskih posjeta ranjivijim kupcima. To će poboljšati stopu angažmana i odgovora, a to je strategija koja će biti moguća samo uz pomoć posebnog softverskog paketa za naplatu duga.

Javite nam se

Želite saznati više o našim rješenjima i uslugama ili vam treba pomoć s IT izazovima?